W grudniu, Firma Twin Power, dostarczyła 7 silników zaburtowych Yamaha F80 BETL do łodzi minerskich dla Marynarki Wojennej.
Wybór padł na jednostkę silnikową charakteryzujacą się możliwością całorocznego użytkowania. Ważne były także parametry wieloletniego działania, niskiego spalania i mocy, ujawnianej płynny przyspieszaniem. Wskaźnik mocy do masy jest imponujący. Szesnastozaworowa czterocylindrowa konstrukcja z dwoma wałkami w głowicy, posiada wystarczający zapas ciągu spotęgowany zastosowaniem unikalnego systemu elektronicznej kontroli wtrysku ( EFI). Yamaha wyposażyła silnik w mikrokomputer, który analizuje i dostosowuje skład mieszanki paliwowo-powietrznej do warunków pracy. Zastosowanie najnowszych rozwiązań z zakresu formowania kolektorów dolotowych i układu wydechowego znacząco wpływają na spalanie, przy okazji nadmiernie nie obciążając śrdodowiska. Kolejnymi przykładami technologii Yamahy są system automatycznego ssania PrimeStart, szerokozakresowa regulacja kąta nachylenia śruby Power Trim & Tilt, oraz wbudowane anody, optymalnie chroniące przed korozją. Jednostkę wyposażono także w złącze LAN Yamaha, co umożliwość łączenie z różnymi urządzeniami zewnętrznymi.
Firma Twin Power rekomendując silnik Yamaha F8O BETL, kierowała się wyżej wymienionymi parametrami. Nie bez znaczenia była specyfika przyszłego zakresu wykorzystania i środowiska pracy jednostek. Do zadań 13-tego Dywizjonu Trałowców, wchodzącego w skład 3 Flotylli Okretów Marynarki Wojennej należy oborona polskich obszarów morskich, ale także ratowanie życia w Polskiej Strefie Ratownictwa, wsparcie Straży Granicznej w ochronie morskiej granicy państwa i Polskiej Strefy Ekonomicznej.
Firma Twin Power, czuje się wyróżniona mogąc uczestniczyć w projekcie dla Marynarki Wojennej.
Przekazanie silników odbyło się w Porcie Wojennym w Gdyni.