Popularny silnik przenośny Yamaha
Zaprezentowany niedawno kompaktowy i nowoczesny design obudowy silnika F70 jest kontynuowany i został zastosowany także w najnowszym modelu F9.9 oraz jego drugiej wersji FT9.9. Yamaha zapowiedziała, że także w F60 będzie kontynuowana nowa linia.
Yamaha postanowiła skupić pracę na udoskonaleniu kolejnej wersji popularnego silnika F9.9, który skierowany jest w głównej mierze do użytkowników poszukujących mocy i niezawodności, z łatwością obsługi zarówno na wodzie jak i na lądzie.
W pierwszej fazie inżynierowie Yamaha opracowali nowy, bardziej ergonomiczny wzór uchwytu rumpla. Dopasowano jego długość, a także zamontowano w nim dźwignię zmiany biegów dla poprawy komfortu. Następnie poprawiono w nowym F9.9 elementy związane z codziennym użytkowaniem. Silnik wyposażono w duży, wygodny uchwyt do przenoszenia, a także przeprojektowano zaczep do pionowego przechowywania, gdy jest taka potrzeba.
Dotychczasowe zalety jakie posiada ta popularna i kompaktowa jednostka, w połączeniu z nowymi usprawnieniami sprawiają, że jest to idealny wybór do rekreacji, jak i profesjonalnych zastosowań.
Nowy silnik F 9.9J będzie dostępny w sprzedaży w Polsce od Marca 2013
Specyfikacja – Yamaha F9.9J
Silnik 4-suw • 212cm3 • SOHC • 2 cylindry w rzędzie
Moc na wałku 7.3kW przy 5500 obr
Maks. Prędkość obrot. 5000-6000 obr
Gaźnik 1 gaźnik
System smarowania Mokra miska
Pojemność zbiornika oleju 0.8 litra
Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów (oddzielny)
Zapłon / wyprzedzenie CDI mikrokomputer
Rozruch Ręczny (JMH) • Elektryczny (JE)
Alternator 12V – 6A
Zmiana biegów Na rumplu (JMH) Manetka (JE)
Sterowanie Rumpel (JMH) • Manetka (JE)
Przełożenie skrzyni biegów 2.08 (27/13) • F-N-R
Trym & Podnoszenie Ręczne
Waga na sucho ze śrubą (kg) JMHS 41.0 • JMHL 42.0 • JES 42.0 • JEL 43.0
Główne zmiany
• Nowoczesna, kompaktowa obudowa
• Ergonomiczny, nowoczesny rumpel
• Poręczny uchwyt zmiany biegów na rumplu
• Duży uchwyt z przodu, ułatwiajacy transport
• Zintegorwane podpórki ułatwiające przechowywanie silnika