Nowy ultralekki silnik zaburtowy Yamaha F200
Yamaha Motor prezentuje najnowszego członka rodziny, mocnych i nowoczesnych silników zaburtowych Yamaha. F200 to ultralekki silnik wyposażony w wiele przyjaznych dla użytkownika funkcji i rozwiązań.
W trosce o zaspokojenie oczekiwań najbardziej wymagających klientów i zwiększenie przyjemności z czasu spędzonego na wodzie, Yamaha stworzyła silnik F200 oferujący moc 200 KM przy ograniczonych gabarytach i wadze, zbliżonych do dotychczasowego modelu F150A. Skutkuje to uzyskaniem niesamowitego stosunku mocy do wagi silnika.
Waga nowego modelu to 227 kg, około 50 kg mniej niż dotychczasowy model F200C, daje to aż 18 % redukcję masy silnika przy zachowaniu tej samej mocy i poziomu niezawodności. Nowy, czterocylindrowy silnik Yamaha F200, wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań, np. VCT (zmienne fazy rozrządu) będzie najlżejszym silnikiem w swojej klasie dostępnym na rynku. Dzięki redukcji jego wagi, silnik ten będzie umożliwiał zastosowanie go w szerszej gamie łodzi a także zapewniał niższe zużycie paliwa, przy większej wydajności.
W celu umożliwienia większej wszechstronności przy montażu, oraz umożliwienia klientom dokładnego wyboru swojego silnika, dostępne będą dwie wersje nowego modelu – F200F wyposażonego w tradycyjny, mechaniczny system sterowania przepustnicą i biegami, oraz F200G w którym zastosowano znane i uznane elektroniczne sterowanie driver by wire Yamaha.
W nowym silniku F200 F/G zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak: YCOP – system zabezpieczenia przeciw kradzieży, SDS – system piasty umożliwiający cichszą i płynniejszą zmianę biegów, tilt limiter – ogranicznik maksymalnego podniesienia silnika zabezpieczający przed uszkodzeniem obudowy, ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz LCD (tylko model F200G), uruchomienie lub zatrzymanie pracy silnika za pomocą jednego przycisku start/stop (tylko model F200G), oraz możliwość ustawienia obrotów trollingowych.
Wszystkie te funkcje dostępne były dotychczas tylko wśród silników wyższej mocy, Yamaha V6 (4.2 l.) oraz modeli V8.
Model F200F/G skierowany jest do odbiorców którzy przy zachowaniu gabarytów i wagi modelu F150A lub nawet modeli 2-suwowych, szukają mocniejszego, nowoczesnego silnika 200 KM.
Dzięki zastosowaniu możliwości sterowania zarówno mechanicznego jak I elektronicznego, gama łodzi w których można stosować nowy model jest praktycznie nie ograniczona.
Nowy silnik F200F będzie dostępny w sprzedaży w Polsce wiosną 2013
Nowy silnik F200G będzie dostępny w sprzedaży w Polsce latem 2013
Specyfikacja – Yamaha F200F
Silnik 4-suw • 2785cm3 • 16 zaworów DOHC • 4 cyl. w rzędzie
Moc na wałku 147.1kW przy 5500 obr
Maks. Prędkość obrot. 5000-6000 obr
Elektroniczny wtrysk paliwa EFI
System smarowania Mokra miska
Pojemność zbiornika oleju 4.5 litra
Zapłon / wyprzedzenie TCI mikrokomputer
Rozruch Elektryczny
Alternator 12V – 50A
Przełożenie skrzyni biegów 1.86 (26/14) • F-N-R
Trym & Podnoszenie Elektryczne
Waga na sucho ze śrubą (kg) L: 226 , X:227
Główne zalety
• Waga tylko 227kg! – 50kg (18 %) lżejszy od dotychczasowego F200
• Ograniczone spalanie
• Y-COP
• F200F sterowane mechanicznie, F200G sterowane elektronicznie
• Ekran LCD (F200G)
• Regulowane obroty trollingowe
• System SDS
• Nowoczesna, elegancka stylistyka