Firma VETUS poszerzyła ostatnio swój asortyment anod protektorowych o 27 nowych modeli dla rozmaitych statków. Istnieje teraz 16 modeli dla kadłuba stalowego, 6 nadających się dla wału i 5 odpowiednich dla steru.
Materiał cynkowych anod VETUS spełnia specyfikacje najwyższej normy, U.S. Mil.-A-18001 K. Anody aluminiowe VETUS wykonane są ze stopu aluminium-indu-cynku Mil.-A-24779 (SH).
Te nowe cynkowe anody kadłuba są dostępne o ciężarze od 0,68 kg do 3,00 kg, a aluminiowe anody kadłuba od 0,36 kg do 1,45 kg. Istnieje również wybór kształtu prostopadłościennego lub łezkowego, aby doskonale dopasować anodę do opływowych linii łodzi. Dla wału firma VETUS oferuje anody cynkowe o ciężarze od 0,25 kg do 0,71 kg, a dla steru, oferta anod cynkowych obejmuje wielkości od 0,08 kg do 1,50 kg.
Dla łodzi, które przede wszystkim pływają na wodach śródlądowych (słodkich), zalecamy anody aluminiowe, gdyż
aluminium daje większą różnicę potencjałów z innymi metalami niż cynk. Jest to bardzo istotne, ponieważ woda słodka posiada większą rezystancję elektryczną niż woda słona. Przy żeglowaniu po wodach słonych lub słonawych, zalecamy użycie anod cynkowych. Anody aluminiowe również dobrze funkcjonują w wodzie słonej, lecz są tracone dużo szybciej.
Unikalne cechy
• 27 nowych anod (cynkowe lub aluminiowe, wykonane z materiałów o możliwie najlepszej jakości)
• Różne opływowe kształty, aby dopasować do większości części statku
• W przypadku anod spawanych: uchwyty z ocynkowanej stali pozwalają na łatwą instalację