Yamaha prezentuje
Nowoczesny system sterowania silników
Z przyjemnością prezentujemy nowy system sterowania silników zaburtowych Yamaha za pomocą Joysticka. Zastosowanie tego nowoczesnego rozwiązania pozwoli w pełni cieszyć się czasem spędzonym na wodzie i znacznie ułatwi manewrowanie w ciasnych portach, zwłaszcza podczas przybijania i odbijania od brzegu.
Nowy system sterowania za pomocą Joysticka pozwala na bardziej precyzyjne manewrowanie jednostką niż w przypadku dotychczasowego manewrowania za pomocą manetki i koła sterowego. System sterowania joystickiem posiada także wiele atrakcyjnych i nowoczesnych funkcji.
Za pomocą ergonomicznego joysticka instalowanego na konsoli sterowniczej możliwe jest precyzyjne manewrowanie w dowolnym kierunku poprzez przesunięcie go w żądanym kierunku. Joystick umożliwia sterowanie pojedynczą, podwójną lub potrójną instalacją.
Joystick Yamaha stworzony został w kooperacji z Szwedzkim producentem silników, firmą Volvo-Penta, która była pionierem wprowadzenia na rynek Marine systemu IPS, sterowania silników stacjonarnych za pomocą Joysticka. Joystick Yamaha działa na podobnej zasadzie co system IPS. W przypadku jego aktywacji, obroty silnika dostosowują się do zadanej wartości, czujniki odczytują położenie joysticka i przekazują go do ECU silnika zaburtowego który określa parametry pracy i obrany przez kierującego łodzią kurs.
Nowoczesny Joystick to nie wszystko co w sezonie 2013 zaprezentuje Yamaha. Na rynku pojawi się także nowa elektroniczna manetka topowa i panel przełączników wyposażone w funkcje automatycznego asystenta trymu, bezdotykowego zabezpieczenia przeciw kradzieży, kontroli silników w podwójnej instalacji za pomocą pojedynczej dźwigni, oraz zmiennego stopnia oporu nacisku dźwigni w zależności od prędkości z którą płyniemy.
Automatyczny asystent trymu dopasuje kąt wytrymowania silnika w zależności od jego obrotów, zapewniając płynną i komfortową podróż bez potrzeby ręcznego trymowania. Oczywiście system umożliwia ręczne trymowanie w dowolnym momencie podróży. W praktyce system ten zapewnia zawszę pracę silnika w najbardziej odpowiedniej pozycji trymu.
Bezdotykowe zabezpieczenie przeciw kradzieży to panel przełączników umieszczony na konsoli sterowniczej umożliwiający dezaktywację system YCOP za pomocą bezdotykowej “pastylki” RFID.
Kontrola silników za pomocą jednej dźwigni pozwala poprzez dostosowanie obrotów pracy w przypadku instalacji podwójnej lub potrójnej w prosty i bezpieczny sposób sterować wszystkimi silnikami w instalacji. Funkcja szczególnie przydatna podczas ciężkiej sztormowej pogody.
Zmienny stopień oporu nacisku dźwigni sterowania pozwala w sposób pewny i płynny sterować mocą silników w zależności od prędkości z którą się poruszamy. Zastosowanie tej funkcji zwiększa przyjemność z prowadzenia łodzi i wydatnie poprawia bezpieczeństwo.
System Joysticka Yamaha pozwala na sterowanie w instalacjach: pojedynczej , podwójnej i potrójnej, w przypadku modeli V6 (4.2 l.) 225, 250, 300 KM oraz w przypadku modeli V8 – 350 KM.
System Joysticka Yamaha zostanie zaprezentowany oraz wejdzie do sprzedaży w sezonie 2013.