DANE TECHNICZNE ZAPORY PRZECIWOLEJOWEJ
Materiał: Poliester PCV obustronny, ciężąr 680 g/m2
Zakres temperatur użytkowania materiału: od – 40st.C – +70st.C
Standardowy kolor: czerwony
Długość: 2×10 mb
ZASTOSOWANIE ZAPORY PRZECIWOLEJOWEJ PNEUMATYCZNEJ
Pneumatyczną zaporę parkanową przeciwolejową stosuje się do ograniczenia obszaru wody zabrudzonej (zaolejonej) od wody czystej. Zaporę można wykorzystać podczas akcji mającej na celu ograniczenie i usunięcie rozlewu olejowego jak również w działaniach profilaktycznych.
Pneumatyczna zapora przeciwolejowa składa się z komory powietrznej, stanowiącej pływak, dzięki któremu unosi się ona na wodzie, balastu w postaci łańcucha oraz łączników ze stali nierdzewnej. Dzięki temu jest lekka, stosunkowo trwała i tania w eksploatacji.
PRZYGOTOWANIE PNEUMATYCZNEJ ZAPORY OLEJOWEJ DO PRACY
- Wypełnić komorę powietrzem przy pomocy pompki nożnej lub elektrycznej. Zapora powinna pracować bezciśnieniowo, aby umożliwić odpowiednie ukształtowanie na wodzie, dlatego komorę należy pompować tylko do momentu uzyskania odpowiedniego kształtu.
- Po napełnieniu komory powietrznej należy ułożyć zaporę nad brzegiem wody lub umieścić bezpośrednio w wodzie.
- Po ustawieniu w wyznaczonym miejscu na wodzie, napełnioną zaporę kotwi się do brzegu.
- W celu uzyskania odpowiedniej długości zapory należy poszczególne segmenty ze sobą połączyć za pomocą łączników ze stali nierdzewnej.