Firma Twin Power skompletowała i dostarczyła zestaw ratowniczy dedykowany Służbie Ratowniczo-Gaśniczej Lotniska Modlin. Dostawa związana jest ze spełnieniem norm międzynarodowych dotyczących dopuszczenia do użytku lotniska. Nie bez znaczenia jest również fakt zbliżających się Mistrzostw Europy Euro 2012r. Wielu przybywających kibiców będzie chciało skorzystać z nowego portu lotniczego.
W skład zestawu przygotowanego zgodnie ze specyfikacją wchodzi łódź Pioner Multi oraz jednostka napędowa firmy Mercury F60ELPT EFI o mocy 60 KM. Biorąc pod uwagę warunki pracy i jej specyfikę, zestaw wydaje się dopasowany idealnie. Moc oraz interesujące możliwości łodzi, czynią ten tandem skutecznym narzędziem do przeprowadzania wszelkich działań na wodach królowej polskich rzek–Wisły.
Przy projektowaniu Łodzi Pioner Multi, konstruktorom udało się połączyć niezwykłą przestronność z ogromną wypornością. To zasługa użytej technologii – wyoblania z twardego Polietylenu – taka technika daje dużą odporność na uderzenia i ekstremalne temperatury. Kolejną cechą jest niskie zanurzenie. Całość definiuje Pioner’a Multi jak idealną łódź użytkową. Jednak w przeciwieństwie do większości oferowanych konkurencyjnych modeli, Pioner nie stracił ładowności kosztem dobrego sterowania. Dwie pełnej długości stępki podłużne dają wspaniałe możliwości manewrowe. Płynność i stabilność prowadzenia w różnych warunkach pogodowych to cecha tego modelu. Łatwość obsługi przy nośności 1200 kg daje wrażenie osiągów łodzi sportowych. Pioner Multi to także unikalny system uchylnej rampy dziobowej, którą można łatwo opuścić za pomocą wyciągarki, jak również zablokować na dowolnej wysokości. Otwór załadunkowy jest wystarczająco szeroki, aby pomieścić przedmioty takie jak np. wózki inwalidzkie. Umożliwia transport ciężkich lub nieporęcznych urządzeń bez nadmiernego wysiłku. Te cechy zostały uznane przez wiele organizacji jako kluczowe. Dzięki temu Pioner jest wykorzystywany do różnych celów rekreacyjnych, a także roboczych i specjalistycznych. Pioner’y pełnią funkcję łodzi bezpieczeństwa w klubach żeglarskich, lub łodzi roboczych w portach – władze portowe doceniają ich wszechstronność. Powszechne staje się przystosowywanie Pioner’ów jako łodzi ratunkowych pogotowia wodnego a także patrolowych policji. Dzięki wspomnianej już uchylnej rampie dziobowej spełniają warunki konieczne do wygodnego korzystania z nich przez zarówno nurków rekreacyjnych, ale też zawodowych, np.: policji.
Firma Twin Power, pragnie wyrazić po raz kolejny swoje zadowolenie z możliwości uczestniczenia w modernizacji i powiększania zasobów wszelkich instytucji państwowych, pełniących swoje obowiązki na rzecz naszego społeczeństwa. Życzymy udanej służby, jak najmniej interwencji, zwłaszcza podczas Euro 2012r.
Zespół Twin Power
Łódź Pioner Multi
Waga: 390kg
Długość x szerokość: 505 x 203
Ładowność: 1170 kg
Maksymalna ilość osób: 8
Maksymalna moc silnika: 80KM
Długość kolumny silnika: Długa (L)
Standardowe kolory: Pomarańcz, czerwony i szary
Silnik Zaburtowy Mercury F60 ELPT EFI
Specyfikacja Techniczna:
Moc: 44,1 KW / 60 KM
Obroty Maksymalne: 5500 – 6000 obr/min
Ilość cylindrów: 4 (w rzędzie)
Pojemność skokowa silnika: 995 cm3
Rozruch: Elektryczny (turn-key)
Przełożenie przekładni: 1,83 : 1
Biegi: F-N-R: przód-luz-wsteczny
Sterowanie: Zdalne
Alternator: 18 A (223 watt)
Ilość pozycji trymu: Powertrim
Zbiornik paliwa: ang.: etylina bezołowiowa min. 90 okt.
Waga: 112 kg